اللهم صل على سيدنا محمد و على اله و صحبه و بارك و سلم
Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Beri SALAM dan baca BISMILLAH bila masuk rumah.

*

Dari Jabir bin Abdillah ra, Rasulullah shallaAllahu `alaihi wa sallam bersabda: "Apabila salah seorang di antara kamu menyebut nama Allah ketika hendak masuk rumahnya dan menyebut nama Allah ketika hendak makan, maka syaitan akan berkata sesama meraka, "Kita tidak ada tempat tinggal dan tidak dapat makanan hari ini." Tetapi apabila dia masuk rumahnya tanpa menyebut nama Allah, syaitan berkata, "Kita ada tempat menginap hari ini." Dan apabila dia tidak menyebut nama Allah ketika makan, syaitan berkata, "Kita ada tempat menginap dan dapat makanan hari ini." (HR Muslim)


Link Pilihan :




*

7 ulasan:

  1. salam ... minta izin shara kat facebook

    BalasPadam
  2. Masuk rumah, buka pintu rumah dgn salam dan mohon perlindungan serta tawakkal kpd Allah swt; tutup pintu, tingkap rumah juga dgn mohon perlindungan tawakkal kpd Allah swt. Begitu juga ketika keluar rumah, dan keluar masuk kenderaan.
    Mudah mudahan dilindungi dr kesusahan dan bencana, serta gangguan makhluk jahat, yg kasar atau yg halus, insyaAllah !

    BalasPadam
  3. Kat tmpt aku ni mcm mcm cerita aku dgr ttg gangguan mamat mamat dan minah minah halus ni.
    Pd aku hantu setan ni ada kat mana mana, yg penting ikut je petua Nabi kita (saw) ; masuk rumah bagi salam, makan minum baca bismillah, masuk rumah baru bacakan Surah Al Baqarah elok juga diulang ulang dan bnykkn baca Al Quran dlm rumah, dan jgn ada tmpt tidur atau bilik yg tak digunakan dlm rumah, nanti setan duk menumpang. Pastu ringankan mulut dan lidah dgn zikrullah, tawakkal kpd Allah swt. Mamat mamat dan minah minah halus tu jgn dilayan, kalau ternmpk pun buat tak tahu je, lama lama bosan la dia nak ganggu kita.

    BalasPadam

Popular Posts