اللهم صل على سيدنا محمد و على اله و صحبه و بارك و سلم
Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Doa elak risau, sedih, lemah, malas, takut, lokek, beban hutang

*

Allah humma innii a’uu zubika minal hammi wal hazan, wa a’uu zubika minal ’ajzi wal kasasl,wa a’uu zubika minal jubni wal bukhl, wa a’uu zu bika min ghalabatid daini wa qoh rir rijaal.

“Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan risau dan sedih, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat takut dan lokek, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud)

*

21 ulasan:

  1. Terbaaiiik. InsyaAllah saya sentiasa mengamalnya.

    BalasPadam
  2. terima kasih atas perkongsian ilmunya

    BalasPadam
  3. Aslmkum...terima kasih krn info dan mohon share..

    BalasPadam
  4. mmg dah lama cari doa ni...
    Alhamdullilah dapat jugak...
    Mohon share yer..
    Thx...

    BalasPadam
  5. sy suke sgt blog nie. :)
    thank you.

    BalasPadam
  6. terima kasih sbb berkongsi ilmu,.. <3

    BalasPadam
  7. salam..dari surah apa yea? ayat berapa yea? tq

    BalasPadam
  8. saya pun dah lama cari.......
    nim baru jumpa

    BalasPadam
  9. Ayat ini ade dalam matsurat.. jadi kita amalkan membaca matsurah..

    BalasPadam
  10. mohon copy..;D

    BalasPadam
  11. _pemuda berani mati_18 Februari 2013 1:28 PTG

    mohon restu ayah dan bonda saye nak kawin lagi....x la mohon copy..

    BalasPadam
  12. alhamdulillah...setakat yang saya dah amalkan baca doa 3 kali pagi dan 3 kali sebelah petang...syukur...hati rasa lebih tenang ,dah tak risau2 , ade je rejki datang...alhamdulillah syukur pada Allah

    BalasPadam
  13. alhamdulillah...... dan terima kasih... atas perkongsian ilmu ini...hanya allah yang dapat membalasnye....

    BalasPadam
  14. Dh lama cr doa dlm tulisan rumi..alhamdulillah.

    BalasPadam
  15. Mohon copy dan mengamalkannya. Terima kasih.

    BalasPadam
  16. InsyaAllah.

    BalasPadam

Popular Posts