Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Siapa yang mencipta ALLAH ?

*

Bersendirian selalu mendatangkan pelbagai persoalan dalam diri kita.
Di antara sedar dan tidak sedar kita terfikir siapa yang menciptakan alam ini.
Siapa yang menciptakan manusia, siapa yang menciptakan bumi, bintang, langit, dan apa yang ada disekeliling kita. Perasaan itu datang kerana sifat manusia yang ingin tahu. Seterusnya fikiran melayang jauh sehingga tidak sedar kita bertanya dengan diri kita SIAPA YANG MENCIPTA ALLAH!!

Awas!! ini adalah bisikan dari syaitan! syaitan yang dilaknat!

Dari Aisyah, Rasulullah sallallahu `alaihi wa sallam bersabda: "Sesungguhnya syaitan akan datang kepada seseorang diantara kamu lalu ia berkata: "Siapa yang menciptakan kamu?" Lalu dia menjawab: 'Allah', kemudian syaitan akan bertanya lagi: Siapakah yang mencipta Allah?" Apabila seorang di antara kamu mendapati hal semacam itu, maka hendaklah dia berkata “aman tu billahi wa rasulih” (aku beriman kepada Allah dan RasulNya) dan dengan ucapan itu syaitan itu akan pergi dari dirinya." (HR. Ahmad dengan sanad hassan)

*

4 ulasan:

  1. boleh dtg syirik kalo fikir sape pencipta Allah. Jage2

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup BRO,,DH RMAI YG OVERDOSE MEMORINYOO,,INILA PNTINGNYO BERGURU,,KALO X,NATANG LAKNAT TU LA YG AKAN MNGAJORRNYOO,,PANGKALNYO DEFINISI PENCIPTA X SAMA DGN MAKHLUK,,INILA KEIMANAN UJIAN BERAT ALLAH UTOK MNGUJI KEYAKINAN IMAN HAMBA2NYOO,,UJIAN!,SGALA PRBNDHARAAN GHAIB HANYO MILIKNYA MUTHLAK,,KITO FOLLOW AJO APO YG D ALLAH N KEKASIHNYA BEKALKAN,MOGA2 SMUO LULUS LA YEWW,SIP,,SIPP,,PIS

      Padam
  2. Kaedah yg sama seharusnya diguna bg menanggapi ayat ayat mutasyabihat bg menjawab persoalan persoalan dan was was yg ditimbulkan oleh bisikan bisikan syaitan syaitan jin dan manusia. Beginilah kaedah salafi sebenar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaedah penakwilan pula diguna bg menjawab persoalan yg ditimbulkan oleh golongan mutakallimin dan msykt awam.

      Padam

Popular Posts