"Tiap-tiap diri akan merasai mati. Sesungguhnya akan disempurnakan pahala kamu pada hari kiamat. Sesiapa yang TERSELAMAT DARI NERAKA dan dimasukkan ke dalam syurga, sesungguhnya BERJAYA lah dia, dan ingatlah bahawa kehidupan di dunia ini hanyalah kesenangan yang memperdaya." (Ali Imran : 185)

Salahkan Diri Sendiri

*


Firman Allah, “Dan berkatalah syaitan setelah selesai perkara itu. Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan janji yang benar dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku itu kepada kamu; dan tiada bagiku sebarang alasan dan kuasa mempengaruhi kamu selain daripada aku telah mengajak kamu lalu kamu yang menurut ajakanku itu; maka janganlah kamu salahkan aku tetapi salahkan diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu juga tidak dapat menyelamatkan aku. Sesungguhnya dari dahulu lagi aku telah kufur ingkarkan (perintah Tuhan) yang kamu sekutukan daku dengan-Nya.” Sesungguhnya orang-orang yang zalim beroleh azab yang tidak terperi sakitnya.” (Ibrahim : 22)

Syaitan tidak PAKSA manusia untuk ikut ajakannya. Syaitan cuma mengajak dan menghasut. Setelah berjaya menghasut manusia, syaitan akan berlepas tangan, tidak akan menolong orang yang disesatkannya itu di akhirat kelak.

*

2 ulasan:

  1. woww nice entry indeed... =)

    I just voted for you at Worlds Bloggers And Social Media Awards 2012.. all the best ya..

    Plsssss vote for me for THE WORST BLOG OF THE YEAR @ http://socialmediaweek.com.my/awards/category.php?id=33 "click vote di link www.bicaramakdara.com thank youuuuuuuuu =)

    BalasPadam

Popular Posts