اللهم صل على سيدنا محمد و على اله و صحبه و بارك و سلم
Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Doa selepas wuduk

*


"Sesiapa yang mengambil wuduk dengan sempurna kemudian dia berdoa, asyhadu al laa ilaaha illAllah wahdahu laa syarikalah, wa asyhadu anna muhammadan 'abdahu wa rasulluh, Allah hummaj 'alni minat tawwaabin, waj'alni minal mutatohhiriin, akan dibuka untuknya kesemua lapan pintu-pintu syurga agar dia memasukinya dari mana yang dia suka." (HR Tirmizi)



Link pilihan:

Kelebihan berwuduk


*

33 ulasan:

  1. thank you..dah lama tinggalkan dao ni..kena amalkan balik ni.

    BalasPadam
  2. Terima kasih semoga Allah membalas jasa kamu....

    BalasPadam
  3. mcmana nak baca kalau baca ramai ramai?? jamak

    BalasPadam
  4. izin ana copy.. terima kasih

    BalasPadam
  5. saya nak minta izin dan minta halal kan segala perkara yang saya copy dalam blog saudara bagi panduan untuk saya beramal ibadah.. semoga anda beroleh pahala.. terima kasih...

    BalasPadam
  6. salam mtk izin copy

    BalasPadam
  7. saya saudara baru..nak tanya..Cthnya kita ambil wuduk dlm kamar mandi..dan doa selepas wuduk tu kna baca situ jugak ke?
    Atau bila kita nak solat?

    Tolong..Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. mn ble doa lam toilet .. kuar toilet doalh mngadap kiblat..

      Padam
  8. Mohon copy ke blog saya, tk.

    BalasPadam
  9. Mohon share ye..tq..

    BalasPadam
  10. salam,mohon copy n paste utk cerpen sy..terima ksih

    BalasPadam
  11. jazakallah :D

    BalasPadam
  12. minta izin copy

    BalasPadam
  13. Salam ..mohon copy ..

    BalasPadam
  14. maaf ye nak tanya ni..diawal ayat tu... 'asyhadu al laa ....' atau 'asyhadu an laa ....' kalau saya salah harap dapat di betulkan ..tima kasih

    BalasPadam
  15. As salam
    sye pon minta izain kongsi ekk
    ..

    BalasPadam
  16. Salam. doa yg bahasa rumi tu belum lengkap...
    ayat terakhir tertinggal..
    waj'alni min e ba dikas solihin..

    BalasPadam
  17. Mohon copy untuk p&p saya ....terima kasih

    BalasPadam
  18. JazakAllah khair...mohon salinan utk di baca
    Terima Kaseh

    BalasPadam
  19. mohon copy juga..

    BalasPadam
  20. saya mintak izin untuk copy bhn2 yang ada dlm blog ini...untuk bacaan dan kegunaan sendiri...terima kasih...blog ni banyak mambantu saya yang sering lalai ni....

    BalasPadam
  21. assalamualaikum,, sy mohon untuk copy bhn2 di blog nie ye.. utk perkongsian bersma..

    BalasPadam

Popular Posts