اللهم صل على سيدنا محمد و على اله و صحبه و بارك و سلم
Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Air dimasuki lalat boleh diminum

*
Dari Abu Hurairah r.a. katanya Nabi s.a.w. bersabda; "Apabila lalat masuk ke dalam minuman kamu, hendaklah ditenggelamkannya, kemudian dibuang lalat itu kerana sesungguhnya salah satu sayapnya mengandungi penyakit dan satu lagi mengandungi ubat." (Sahih Bukhari)






*

14 ulasan:

  1. Subhanallah.... Tak silap aku, pernah dengar tentang hadis nie tapi dah lama, dah lupa pun... terima kasih kerana mengingatkan... Wassalam...

    BalasPadam
  2. betul...tapi jika lalat tu da mati hukum nya dah x boleh diminum air tersebut :)

    BalasPadam
  3. As'salamualaikum , izinkan sh share . JazaakALLAHu Khaira

    BalasPadam
  4. Betul3.. Tp time nak tenggelamkn dia tu yg perit. Tiba2 dia terbang, susah2..

    BalasPadam
  5. ohhh... kena lalat yg hidup jer.. blog berinformasi... mohon copy paste...

    BalasPadam
  6. masaalahnya tak lalu nak minum air tu rasa nak muntah je.... kalau saya buang saja maaf ya.

    BalasPadam
  7. Anonymous... Kena ingat jugak ; membazir itu amalan SYAITAN.

    BalasPadam
  8. Blog yang bagus,istiqamah yea moga2 ada keberkatannya...janji istiqamah...moga sukses selalu...amin.

    daripada mselim3

    BalasPadam
  9. kena lalat yg hidup jer.. blog berinformasi... mohon copy paste... klasifikasi jamur

    BalasPadam
  10. Apa punya kabur akal korang, lalat yg terbukti secara saintifik membawa penyakit pn korang masih anggap bersih? Gunakan akal la saudara2.. Allah kurniakan akal utk berfikir bukan utk bertaklid or letak kat punggung..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf tuan......nak Tanya sikit, tuan tak yakin ke ngan Hadith di atas tu...

      Padam
  11. Wallahualam...

    BalasPadam

Popular Posts