Allahumma inni 'a'u zubika min fitnatil masi khid dajjal - Ya ALLAH, aku pohon perlindungan MU daripada fitnah Dajjal..

Doa lailatul qadar

*
Daripada Aisyah r.a., katanya: "Saya bertanya, "Ya Rasulullah, jika saya tahu bila lailatul-qadar itu, apakah yang harus saya ucapkan pada malam itu ?" Nabi shollallahu 'alaihi wasallam menjawab: "Berdoalah, "Allahumma innaka ‘afu wun tuhibbul ‘afwa fa’ fu ‘anni" (Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Pemaaf dan suka memaafkan, maka maafkanlah aku). (HR Tirmidzi)

*

5 ulasan:

  1. Doa ini dibaca juga sepanjang ramadhan selepas selesai setiap empat rakaat tarawih...

    BalasPadam
  2. betul betul betul

    BalasPadam
  3. aamiin
    semoga bisa bertemu ditahun ini

    BalasPadam
  4. terima kasih infonya
    tentang keutamaan malam yang penuh hikmah ini
    sangat bermanfaat

    BalasPadam

Popular Posts